Friday, May 04, 2007

:: Hari Jumaat ::

Terasa lama betul aku x buat entry. Thanks to Jeff aka Som yg luangkan masa nak membebel kat sini. Skang baru ade kudrat dan daya nak menulis.. heheheh.. pelik tul, time ni sebegai org lelaki kene gi semayang Jumaat, aku kat sini dok bertenet. This week not my turn yg ada peluang gi semayang Jumaat. Also for the next week. Nak wat camner dah terpaksa, dan takleh nak gi semayang Jumaat. Mungkin aku harus meninggalkan keje macam ni. Cari keje lain yg boleh gi masjid.

This week aku asyik balik liwat jerk. Selalu sampai umah kul 12 mlm. Orang tu mungkin dah bising2 naper aku jarang sms or call dia. Sorry la, bukan x ingat tapi x sempat nak wat mende tu semua. Yg ada sebelum ni pun syukur, sebab dah 2 minggu aku x layan sebarang call masuk or SMS. Bukan xmo tapi x mampu nak keluarkan suara macho aku ni. Betul2 x mampu nak borak, ketawa or berfikir lebih2. Jiran sebelah pun mungkin heran nape aku slalu balik liwat malam. Sebab bunyi bising masa bukak pagar umah. Maklumlah kawasan kejiranan sini sunyi sket. Silap kentut kuat2 pun org leh dengar.

Badan pun tak berapa nak elok sangat lagi. Masih bergantung pada antibiotik lagi. Makan asyik kene jaga. Doktor cakap kene makan hati lembu banyak2 tapi kene kontrol Urik Asid lam darah takut nanti aku kene gout lagi. Huh.. sakit rasa cam nak tumbuk orang jerk. Tadi gi melawat blog Roxy, ternampak laa kuceng dia. Teringat lak kat Awie. Awie dah takde. Ntahla, dah mati ke belum. Tu la bila beri kat orang yg tak tahu nak jaga harta orang macam tu la jadiknye.

Actually aku x berapa sangat kat Awie. Dulu2 pun aku banyak pukul and godam dia. Hehehe.. maksud aku dera la. Aku ni jenis cepat naik bengang dgn sesuatu, lebih2 lagi kalau x dengar kata. Memangla kucing x paham ckp manusia, tapi aku dah banyak kali ajar. Sekali 2 dia ikut pastu x. Tu yg aku naik hangin. Pernah gak Awie hampir2 mampus sebab aku rendam dia lam air. Xleh nafas dah dia, nyawa2 ikan. Sib baik aku ni pakar buat CPR, so idup balik la Awie. Time tu aku rasa cam bapak or mak tiri jerk.. dera cukup2. Huhuhuh dosa taw.. aku dah tobat dah. Then bila aku rasa aku ni mengancam nyawa si Awie, so aku amik alternatif hantar dia kat umah mak angkat aku. So dorang jaga Awie. Then ari tu ade jiran dorang datang nak pinjam Awie nak kacukkan ngan kuceng kurap dorang. After that hilang dah Awie sampai sekarang. Dorang cakap Awie dah lari.

So far, aku x berani lagi nak bela apa-apa binatang lagi kat umah. Sebab skang aku dah duduk sorang2. Dah takde orang nak tolong tengok2kan. Yang aku bela skang adalah pokok2 bunga jerk.. hehehehe... Ada orang bagi pokok bunga 2 3 pasu, selebihnya aku gi borong kat Rohana Nursery. Aku beli spesis jungle bush.. lawa.. hijau.. Member aku cakap daun dia bila dah besar boleh wat tutup badan bila mandi.. hehehehe.. So, keje aku skang.. balik keje, lom masuk umah lagi aku dah siram pokok.. skali sehari... time rajin laa...

Balik semula citer Awie tadi. Sebelum Awie ni dulu ade gak aku bela sekor kucing. Ntahla anak kucing sapa datang merayap. Aku jumpa tepi longkang, cantik.. putih melepak.. Kesiannya x tahu nak cakap. Cukup laa daif anak kucing tu. So aku amik laa wat balik. Malam tu jugak aku gi cari cage, kitty food, susu Dumex, kumpul2 baju buruk. Dipendekkan citer, seminggu selepas tu anak kucing tu jatuh sakit, maybe dia demam rindukan kat ibu dia kot. Ntahla kucing ni dari mana, nak kata dari sekitar jiran ni tak mungkin sebab ramai yg bela anjing dari kucing. So, aku bg la panadol sekerat kat kucing ni. Aku tumbuk2 panadol tu pastu bancuh ngan air dan bg dia minum.. Pastu dia tidur. Esok pagi, shes gone..!! huhuuhuhuh.. Dan di saat itulah aku bergelar pembunuh. Aku cuba melawak dgn member aku pasal panadol ni, rupa2 nya dia bagi gak panadol tu kat kucing dia. Lagi dasyat, 1 biji terus. Dia kata kucing dia demam selsema dan kucing dia dah besar so dia bagi 1 biji trus. 2 ari baru boleh korek kubur.. kesian... aku melawak jer.. dia wat betul2.. dan aku kini ditabalkan sebagai Pembunuh Bersiri.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home