Thursday, May 03, 2007

:: The 360 Degrees ::


Lupa nak masukkan ujian kecerdasan otak pada entry yang lepas, so this is the spot. Lets take a look. How young our brain actually.

Question:

If the hour hand on a clock moves 1/60 of a degree every minute then how many degrees will the hour hand move in one hour?


Satu ungkapan motivasi telah disuarakan oleh seorang perdana menteri dari sebuah negara. Cukup bermakna dan penuh bererti. Kepada mereka yang menggemari karya agung tulisan Hamka, sudah pasti sudah tahu akan kesimpulan ceritera beliau. Walaupun berpacak dengan cerita-cerita ilmiah dari sesebuah tempat dan rakyat, akhirnya seperti kita adalah pelakon dalam karya tersebut.


One degree. If you said "360 degrees" or anything other than "one degree" you are to be congratulated on getting this far, but you are obviously out of your league. Turn off your pc and exit the room. Maybe you need some fresh air or hot towel.


Perdana menteri itu menyebut, "Satu bisikan itu cukup susah untuk didengari, halus bunyinya payah untuk kita mengenalpasti milik siapakah suara tersebut. Tetapi jikalau ada kebenaran dalam bisikan itu, dari jauh kita sudah tahu apa yang dimaksudkan. Tetapi jikalau ianya sekadar gosip, launglah sekuat mana pun pasti tiada penghujung ceritanya, sekadar dongeng penghibur kawan-kawan yang seangkatan dengan mereka."

Wells cakap, "Som..! You don't bullshit the bullshiter..!"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home