Thursday, April 19, 2007

:: Pembunuh Upahan ::

Now, this week lets talk about something which is far out of what people do. Something that yang orang kurang berbicara. Aku labelkan kategori 12PL, sebab umur doblas taun tu dah mampu berfikir matang dan dah akil baligh dah untuk mengenal apa itu ganas, politik, perasaan, mencarut, even perkatan bunuh sekalipun. Konteks yg harus ditekankan ialah pemahaman budak doblas taun mengenali dunia pembunuhan yg dilakukan oleh orang dewasa. Dan haraplah jugak umur di tahap ini sudah mampu mengenali apa itu psikologi. Takmo cakap pasal Education Physicology or Politic or Human or Film or what ever..! Cuma perkatan PSIKOLOGI itu sahaja.

Dalam huraian yg selanjutnya kita nak kupas erti tajuk seperti di atas. PERINGATAN.. Kita akan menghadapi sesuatu yg akan mengguris sedikit pemikiran kita. Dan di situ kita dapat lihat tahap kematangan kita berfikir. Berfikir seperti orang dewasa atau budak-budak. Now.. See the title above. "PEMBUNUH UPAHAN" atau dalam Bahasa Inggeris nya ialah ASSASSIN atau mungkin someone would like to call "PART TIME KILLER" or maybe "BULL SHIT". What ever..! Sekali lagi nak ditekankan di sini, perlu ada kematangan dalam memahami perkataan tersebut. Konteks FAHAM, bukan hanya menggambarkan apa itu pembunuh upahan. Dan dinasihatkan kepada yang tidak mampu nak faham pergilah melancap dahulu then come back again. We'll see what happen.

Kita test dahulu tahap pemikiran pembaca kita. Jawab soalan yg diberi then jawab sendiri. Tak perlu ragu-ragu. See what happen..

Sebutkan perkataan "MILK" lima kali. Then eja perkataan "SILK"..
Now the question is "What do cows drink..?"

Jawapan anda adalah perkataan yg pertama keluar dari otak anda. Jgn confuse nak tukar-tukar jawapan lain. Nanti kita tengok tahap kematangan kita berfikir. Dan sekaligus meletakkan kita di aras mana. Budak-budak? Orang dewasa? Atau memang kita ni dah diundang ke kubur.

Seorang pembunuh upahan telah mengambil upah membunuh seseorang dimana pengupahnya telah mengenakan bayaran yang tinggi. Tiada rate yg tetap katanya. Bergantung kepada betapa susahnya untuk menangkap mangsa. Pendahuluan sebanyak RM20K adalah kewajipan. Dan tempoh yg diperlukan juga bergantung. Pada kebiasaan dia memerlukan 1 atau 2 bulan. Dalam masa yang sama juga pembunuh upahan ini hanya menyiasat pengupahnya dahulu bukan mangsa. Ini adalah kerana untuk memastikan bahawa dia tidak tertipu. Maklumat yg diperlukan untuk mengenali mangsa hanyalah sekeping gambar dan lokasi, itu sahaja. Pembunuh ini tidak akan mungkin mengenali latar belakang mangsa even apakah hubungan mangsa dgn pengupah. Anda sendiri boleh fikir apakah reason yg sesuai untuk mengukuhkan lagi pendapat di atas.

Penyamaran adalah tektik yg terbaik untuk menjalankan operasi tersebut. Bagaimana? itu adalah rahsia yg harus dibayar untuk diketahui. Susah bukan? Tetapi katanya, setiap kelakuan biar ada ceritanya. Pandai makan kenalah pandai membasuhnya. Setiap perbuatan awal kita harus menghapuskan jejak asasnya cuma tinggalkan cerita-cerita dongeng yg memerlukan orang yg tidak matang memikirkannya. Orang yang "childish" akan terus berkhayal dgn cerita-cerita dongeng yg ditinggalkan pembunuh itu. Bagaimana untuk menghapuskan bukti? Kita harus jujur katanya. Setiap yg berlaku mesti bersebab. Tidak mungkin org minum air tidak kerana dahaga. Ini adalah bukti terang-terangan yg boleh membawa kita kepada kemusnahan. Jadi, makanlah apabila lapar dan minum apabila dahaga. Bagaimana dengan rokok? Apakah sebabnya pula kita perlu merokok? Jawabnya, tinggalkan perbuatan yang meninggalkan curiga. Kalau rasa merokok itu meninggalkan persoalan dan memerangkap kita, harus ada jalan lain untuk kita reka dan bertemulah jalan kepada kita bebas.

Now, balik semula kepada jawapan kepada soalan tadi. Cows drink water. If you said "milk," please do not attempt the next entry. Your brain is obviously over stressed and may even overheat. It may be that you need to content yourself with reading something more appropriate such as "Children's World."

If you said, "water" then proceed to the next entry yg akan datang bila-bila masa. Dan tajuknya adalah "PERSAHABATAN CORNER LOT". Maybe next week or next month.

Saya pernah bertanya pada Wells, "Apakah yg harus dilakukan apabila ternampak orang buta?" jawabnya, "Curi tongkatnya..!" Dan saya bertanya lagi kenapa harus merampas tongkatnya dan inilah jawapan beliau, "Gantikan tongkatnya itu dengan diri kamu, jikalau kamu tidak mampu kamu juga adalah golongan yg buta." Kami sama-sama gelak. See you next week. Bye.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home