Tuesday, April 17, 2007

:: Hati seorang wanita bernama SUE ::

Hari ni first day masuk keje. Pagi2 lagi dah memecut. As I told to somebody, on the way towards to Kijal, kat Meraga Beris tu kene hati2. Sebab banyak sangat makhluk yg tak diingini melintas tanpa segan dan silu. Dan ianya terjadi padaku pagi ni. Lam pukul 6.00 pagi, 2 ekor kerbau sedang melintas dengan jayenye. Seperti biasa, perkataan 'nasib baik' masih lagi bermakna.

Sampai airport kuantan kul 6.50 pagi. First morning flight pukul 7.45 pagi. Ari ni breakfast ngan nasik minyak. Fuhh.. ubat ngantuk lagi. Tengah2 dok check schedule kat opis, tiba2 nampak Sue tengah kutip sampah. Awal lak Sue masuk keje ari ni. Dia tanya mana pegi lama tak nampak. Aku cakap aku amik cuti panjang. Hehehehe.. aku tersengeh sorang2 bila tanya aku "nak air tak". Aku geleng kepala jer, sebab sarapan tadi masih berbaki. Bukan niat nak menyakiti Sue tapi memang dah tak bleh masuk. Sorry Sue ek..

Sue, actually dah kawen. Masih muda, umur masih lam 21 tahun. Dia kawin awal. Tapi bukan nak mengumpat cuma berkongsi pengalaman dan sempadan subjek penuaan erti kehidupan bagi aku. Dulu pernah sembang panjang ngan Sue kat pantry. Dia ada anak pompuan sorang, her husband dah tak keje dan tengah cari keje, sebab tulah Sue keje sini buat sementara waktu. So aku pu tanya, kalau Sue keje sapa yg jaga anak. Dia cakap hantar umah mak dia. Aku tanya lagi, abis tu hubby wat ape kat umah, dia cakap tanam anggur tak berbuah sampai sudah. Mmm.. kesian.

Sue, boleh dikategorikan orangnye lawa la jugak. Kulit putih, kurus sederhana tinggi. Cakap pun slow persis gadis kampung yg malu2.. Ecehhh... hehehhe.. Nak dijadikan cerita, masa aku tgh rest dalam kul 11 aku terserempak ngan Sue. Ari tu ari Sabtu. Kawasan pahang cuti tapi dia x cuti. Katanya bos dia suh datang setel barang2 dalam stor janitor baru sampai. Then time dia nak balik dia tanya aku sama ada aku free ke tak... Aku cakap aku tengah rest kejap agi baru naik kapal. Dia mintak aku hantar kat jalan besar. Aku tanya, mana hubby.. naper hubby tak mai amik. Dia cakap hubby suh balik ngan bas. So dia ikut jer la.. Huh.. aku dah menyirap giler.. Suami pebende lagu tuh..

Aku tengok jam, waktu yg ada masih boleh diuruskan. Aku terus bawak Sue naik kete then hantar dia ke jalan besar. Aku x cakap banyak cuma kadang2 aku mengeluh halus kat Sue mengenangkan perangai hubby dia. Aku pesan kat Sue supaya bincang ngan hubby dia, kalau jadik apa2 kat Sue sapa yg susah.

Masa on the way balik malam tu, aku masih dok pikir bende yg sama..? Tak sayang bini ker jantan neh..? Time nak bukan main handal berlakon wayang keling. belit sana sini.. Lastly bila dah dapat rasa apa yg patut wat dekkk jer..! Boleh dia lepas bini yg cantik lawa camtu jalan sorang2. Cari makan untuk kita plak tu..! Huhhh.. sedih.. aku. Bukan apa kesian kat Sue.. dia org pompuan, x belajar tinggi plak tu. Kalau aku x hantar dia tadi.. dia cakap sure dia jalan kaki sorang diri setengah batu. Kalaulah jadi bini aku.. ntahler...

Kesimpulannyer.....
Kenapa aku marah sangat..? Bukan bini aku pun.. Bukan awek aku pun.. Bukan sedara mara aku pun..!!! Adakah aku suka kat Sue..?? Toing... soalan cepu mas..!! Tak mungkin lah.. Sue ada suami, dah ada pun. Cuma satu jer yg aku suka kat Sue.. Aku suka tengok Sue... bak kata FARHA AF5.. "Mantap tu Jo...!!" Nauzubillah....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home