Monday, June 04, 2007

:: I'm Back ::

Tu ler tajuk yg cukup nyampah, ntahler.. mesti dia cakap.. dah datang balik dah mamat ni. Boo sama dia, sama macam Miss USA yg terduduk atas lantai ari tu. Booo lagi.. boo laa.. sekali aku santau terus mampus.. jenis tak sedar, dah sakit nak mampus ada ati nak boo org.. pigi dah ko makhluk tak guna..

Fuhh.. abis satu bab yg aku alami satu minggu ni. Aku cuti panjang.. anyway aku rasa lom terlambat nak ucapkan Happy Birthday kat JM.. I'm so sorry, cos tak berapa ingat. Aku jenis yg tak berapa nak ingat nombor2. yang aku ingat cuma IC aku, tarikh lahir aku and no tepon aku plus office. Yg lain aku tak ingat. Betul.. bukan sengaja dah memang aku jenis tak suka nombor. Masa tadika lagi aku fobia ngan no. Sib baik masa SPM Math aku kredit gak. Tu pun bapak toyol ade sebelah aku.. hehehe.. Thanks to Marul Botol. Dah jadi pegawai bank pun skang dia...

Then, JM wish U good luck and hope for the bright future. U are such a nice girl. What ever U did, ur highway towards the light slightly differ than others don't be sad. Strong girl won't give up. Cabaran dan dugaan Tuhan bagi berbeza2, aku tak sanggup pikul beban ko, sama jugak bila ko nampak beban aku, tak mungkin ko sanggup gak. Aku sebagai kawan, once aku dah diclare kawan, ko jahat ker, ko pontianak ker, ko mak bidan jahat sekalipun, aku tetap kawan ko. Ko sakit aku rasa tak kena, ko ketawa aku tumpang sekaki, ko masuk lubang boya, biar aku jadi boya.. hahaha. Pun sama gak ngan kawan2 lain. Tapi kalau ade kawan yg jenis bertopeng, lambat laun masuk perangkap jugak. Sabar la. Walaupun aku tak tahu apa2 tentang problem ko dan jugak yg lelain, kita sama2 gelak and berdoa. Kawan yg betul2 kawan adalah kawan yg pandai menjaga rahsia kita. Kawan yang pandai menjaga hati kita adalah MUSUH paling ketat.

JM, ni aku nak share satu bende.. Dulu masa aku belajar, ada seorang ni aku suka kawan ngan dia.. masa tu aku umur 22 tahun. Dia dah dekat 50 rasanya. Aku kawan ngan dia selama 2 tahun, then aku lose contact. Banyak mende dia ajar aku tentang dunia berkawan dan bersahabat. Last day before he left, dia bagitau aku kenapa dia senang berkawan ngan dia. Satu sebab yang aku sendiri tak sangka. Ko nak tahu ape? Selama aku berkawan ngan dia aku x pernah tanya soal peribadi dia walau aku tahu banyak mende pasal dia. Aku tak pernah tanya umur dia, status gaji dia, status bujang dia, family dia.. aku tak tanya... Dia cakap teruskan dengan sifat begitu pasti ramai kawan. Jujur dan ikhlas tak kan nampak di mata, hanya dapat difahami dengan kelakuan semulajadi kita. Bye..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home