Monday, August 27, 2007

:: Hati Seorang Perempuan Part 01 ::

Ntahla tetiba teringat kat Aida.. Bulan ni terima mesej lagi dari dia. Cakap missed kat aku.. Bulan lepas hantar jugak wish birthday. The first lady yg ucapkan. Even belated wish pun aku terima. Namun satu pun aku belum reply. Aku tak tahu mane nak mula, this time or maybe later.

Kecik jer bende yg dia buat dan terus buat aku naik angin yang ngada2. Aku tak patut marah. Tapi aku marah pun aku tak maki dia, aku x mesej dia macam2. Tapi dia banyak maki aku after that. Aku x angkat when she call, aku tak reply mesej dia. Memang aku terasa sangat dia kata aku mcm tu. Betul laa kata mak aku, hati seorang perempuan ni lebut. Jangan tersalah langkah nanti dia hancur bukan sikit2.. Kesannya juga bukan sikit.. dalam sedalam-dalamnya..

Aida, aku dah tak buat ape yg ko cakapkan tu. Aku dah tak buat dah, nape pegi ungkit? Kan aku dah cakap jgn sebut pasal tu, aku x suka. Kalau x nampak ngan mata kepala sendiri jgn cepat percaya. Ye laa kat tempat ko pun ramai yg kenal aku, then dorang pun tahu kita ni ada ehem2.. tapi kita punyer hal laa.. jgn dipedulikan sangat.. Ko dah tahu aku sape kan.. aku mcm mane dulu2.. perangai aku bila x suka, perangai aku bila suka.. also my time.. x semestinyer kita harus bersama all the time. Also my privacy got to have their own part.. Lupakan..

Sape kata aku x sayang ko..? Aku x pernah lafazkan kan..? Ade aku cakap bukan2 kat ko..? Takde kan..?? Ade aku cakap kita harus putus..? X aku x cakap.. Aku cakap 'give me a break'.. Aku nak rehat kejap.. Aku nak sendirian dulu.. nak pikirkan apa yang perlu.. I have to think about my family.. about everything.. Nanti kalau dah ok I will make a call.. then kita bersama kembali..

Aku bukan kaki pompuan Aida, ko tahu kan.. dan aku appreciate ko percaya kat aku.. Memang laa, aku tak lawa, ko walau macam mana pun tetap lawa pada aku.. dan ko sendiri pun tahu betapa hormatnya aku pada pompuan.. Cinta pertama..?? Ntahlaa kita x pernah declare kan perkataan tu.. x bermaksud pun kita tak bercinta.. Cuma kita tak nak kemarut sangat.. Berkawan mcm biasa.. cuma kita ade masa kita bermesra mcm belangkas.. tu pun aku tak pernah sentuh ko.. jatuh kat restoran ari tu pun aku teragak2 nak pegang tangan ko.. itu pun ko yg tarik tangan aku.. aku dah cakap naper pakai highhill.. kan dah aa...

Aku tahu ko harapkan ko pimpin tangan aku hari tu masa lintas jalan.. Cuma aku x berani nak pegang tangan pompuan.. aduss.... memang x gentleman aku ni.. but I have my own reason.. we still friend and belum ade apa2 ikatan sah lagi.. lastly ko tarik gak tangan aku.. ko tahu betapa janggal nye aku..

Aku tahu gak nko mcm mane.. And ko tahu mcm mana pandangan aku pada ko.. pasal sosial nko.. Tipu kalau ckp aku x jeles.. Jantan mane tak jeles Aida.. tapi aku pikir positif.. Ko kan kene jaga PR job ko.. ur clients.. everything.. Even kita tengah dating pun hp ko dok ring2 panggil ko.. Aku tahu sape.. maybe ur client.. ur counter guest.. aku paham keje ko.. Aku sabar and cuba paham.. and aku x pernah menyesal.. cuma aku nasihat jaga2 sikit.. x kan org tengah rest pun nak ganggu.. I know U have to maintain ur status as a single woman and people won't know U already coupled.. takper.. part of ur codes and conduct..

Aku tahu ko takut naik motor.. Hhehehehe... Ari tu kete masuk workshop.. Takleh nak guna, at that plak bukannya aku ade hal penting.. dah ko nak gi sangat kat situ.. Aku x tahu nape ko suruh aku bawak ko naik motor aku.. Aku x pernah bawak ko, tapi ko nak naik jugak.. Takpe aku bawak.. Sib baik x terbalik.. tu laa ko, aku suh pegang bahu ko pegi pegang pinggang, aku geli sikit.. heheheh tapi takper, dan bila dah terhuyung hayang tu bertambah laa geli aku.. kuku ko tajam, sakit tau pinggang aku ko genggam.. huhuhu...sebab kita pun sama size.. badan besar.. Sib baik skuter aku tu gagah dan berani..

sambung lain kali laa.. mata dah ngantuk.. huhuhuh

0 Comments:

Post a Comment

<< Home