Tuesday, March 20, 2007

:: Astro bengong ::

Citer actually dah terjadi bulan lepas.. Tapi geram nyer masih menebal. Ntahlaa nak wat camner nak puaskan hati ni.
Tengah2 syok tido kat umah, tet.. tet.. mesej masuk. Aku nyer clerk mesej. "Astro call opis, tggal pesan kat phone, bill 2 mth overdue." Terkejut beruk aku.. Terus aku call opis, tanya sapa yg retrieve my voice message. Rupa2nyer aku nyer asst. Akunyer clerk bagitau budak2 opis tgh dok gelak2 aku tak bayar bill dua bulan. Adusss... Aku check kat tv, ok jerk HBO dok tayang citer "The Crew".. apa ni..?? Bengong jer kepala masa tu..

Terus call Astro tanya pasal hal ni..

Aku: Hello..

Astro: Hello.. selamat petang encik, saya Mala ada apa2 boleh saya bantu..?

Aku: Tolong check sapa pegawai awak yg call no XXXXXXXX bagitau yg bill saya overdue..

Astro: Boleh saya dapatkan no akaun encik..

Aku: Tak payah, check tru this no jerk.. Jimat masa, jimat duit.. saya yg buat call bukan awak yg call..

Astro: Sebentar encik... (10 sec) Maaf encik, kita tak dapat trace siapa yg buat call tersebut, yang pasti no telefon yg bagi memang akaun dia dah overdue.

Aku: OK takper.. nanti sekejap lagi saya call. Sementara tu awak check dulu ur company punyer PR policy, nanti saya tanya balik...

Astro: Baiklah encik, boleh apa2 lagi saya bantu encik..?

Aku: Tak payah... yg ni lom setel lagi.. awak tunggu..!!

Astro: Terima encik kerana memanggil Astro

Aku: Argghhh.. boleh jalan..!!
tut....

Aku terus call member aku. Bagitau pasal bill ni. Rupa2 bill astro rumah lama aku. Memang akaun tu masih lagi atas nama aku. Adus.. pasal laa ko gi tukar no tepon umah ke no opis.. Parah.. buruk nama aku..
Aku sms satu kawan ni.. hehehehe... ader laa.. ngadu kat dia.. AKu dah tak senang duduk. Bengang bercampur marah.. Then aku call lagi...

Aku: Please joining me to ur officer named Mala..

Astro: Sebentar encik..

Aku: Cepat sikit, bill melambung ni...!!

Astro: Yer encik.. saya Mala, boleh saya bantu..

Aku: Aaaa.. bagus sangat laa.. Ni saya nak bagitau, tolong prepare saya punyer akaun, then log kan saya punyer masalah ni. Awak punyer pegawai dah melanggar kod dan etika dalam hubungan pelanggan serta penyampaian maklumat sulit akaun pelanggan. Saya nak awak forward saya punyer report kat U punyer supervisor la jugak..!( slang kedah sket).

Astro: Ok encik, saya cuba bantu. Dan saya mewakili pihak Astro mintak maaf atas apa yang terjadi, saya janji akan log kan report ni secepat mungkin..

Aku: Dah... tak payah nak wat wayang china kat telinga saya.. please do it now and by then of this hour I want ur supervisor call me and explain to me why such Astro hire this kind of person handling stupid stuff.. Otherwise esok pagi welcoming my lawyer and me at your office by 8.00 am. Right..!! Thats all.. I am waiting..! Teeeetttt........... end..

Petang tu, supervidor dorang kot tepon aku.. explain and janji akan menyiasat hal ni. Aku cakap aku takleh terima and whos gonna pay my malu and geram..!! Dan aku tetap berkeras nak bawak hal ni lebih serius.. best gak dengar keling merayu-rayu..
Lepas setengah jam, no pelik2 naik kat hp aku.. rupa2nyer Division Manager dorang call, East Branch.. Sama gak.. mintak maaf.. Aku cakap peduli hapa aku.. Time mintak bayar tak dan dan..!! Time potong, on the spot, langsung tanpa belas kasihan.. Pastu wat malu pelanggan plak. Pastu dorang janji nak bagi life insurans selama setahu, kerana bukak 4 akaun ngan Astro.. Arghh.. aku tak kira.. Orang bagi aku amik, salah tetap salah.. Aku cakap tunggu jer rombongan aku ke KL..
huh... setel satu bab.. hati masih sakit..!! Bengong kan Astro ni..!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home